امروز: شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳


روماتولوژی | توضیح کامل بیماری مفصلی

تاثیر گیاه رزماری بر درد مفاصل

تاثیر گیاه رزماری بر درد مفاصل

گیاه رزماری حاوی اسید فنولیک، فلاونوئید، اسید تریترپن و الکل است. در این مقاله تاثیر گیاه رزماری بر درد مفاصل و درمان رماتیسم مفصلی و آرتروزمی پردازیم.

تاثیر گیاه رزماری بر درد مفاصل
تاثیر گیاه رزماری بر درد مفاصل

تاثیر گیاه رزماری بر درد مفاصل

این گیاه برای درمان های خانگی مثر است و می توانید از برگ و گل رزماری استفاده کنید. رزماری معمولاً به عنوان یک گیاه خشک یا پودر عصاره خشک استفاده می شود ، اما چای و عصاره مایع آن از برگ های تازه یا حتی خشک شده طرفداران خاص خود را دارد. همچنین می توانید از روغن اساسی آن که سرشار از مواد موثره است ، استفاده کنید. از رزماری به طور سنتی از دوران باستان برای درمان درد عضلات و عضلات ، تقویت سیستم ایمنی و قلبی عروقی ، تقویت رشد مو و تقویت حافظه استفاده می شده است.

درد مفاصل را با رزماری درمان کنید

خواص ضد التهابی الکل موجود در رزماری در کاهش التهاب بافت موثر است ، در واقع ، این التهاب می تواند منجر به تورم ، درد و سفتی شود. همچنین می تواند باعث کاهش التهاب و درد در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز شود. بهترین روش استفاده از آن ماساژ مفاصل با روغن رزماری یا الکل تزریق شده آن است.

درمان بیماری های تنفسی با رزماری

برگ های رزماری برای تسکین سرفه باعث ترشح مخاط و بزاق (بلغم) می شوند. بوییدن روغن رزماری همچنین بلغم و گلودرد را تسکین می دهد و به درمان آلرژی های تنفسی ، سرماخوردگی ، گلودرد و حتی آنفولانزا کمک می کند. خاصیت ضد عفونی کننده رزماری نیز آن را برای درمان عفونت های تنفسی مفید می کند و به دلیل داشتن این خاصیت ، در درمان علائم آسم حاد نیز مثر است. حتی برخی ادعا می کنند دود حاصل از سوختن برگ های رزماری آسم را تسکین می دهد. چای رزماری همچنین یک خلط آور موثر است و می تواند مشکلات گوارشی را تسکین دهد.

عوارض و آسیب رزماری

علاوه بر تاثیر گیاه رزماری بر درد مفاصل ممکن است دادای عوارضی نیز باشد.اگر به خانواده نعناع حساسیت دارید ، رزماری می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند. مصرف زیاد رزماری همچنین می تواند باعث استفراغ ، اسپاسم ، کما و تجمع مایعات در ریه ها شود. دوزهای زیاد رزماری می تواند باعث سقط جنین در زنان باردار شود ، بنابراین بهتر است در دوران بارداری از رزماری استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *