امروز: شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳


روماتولوژی | توضیح کامل بیماری مفصلی

گرفتگی رگ گردن

گرفتگی رگ گردن

علت گرفتگی رگ گردن

تنگی شریان کاروتید و گرفتگی رگ گردن با توجه به  علت درد شدید گردن به چند دسته تقسیم می شود. تنگی شریان کاروتید می تواند ناشی از آرتروز گردن باشد که یکی از علل شایع آن است. آرتروز نوعی بیماری است که با گذشت زمان ایجاد می شود. چنان آهسته است که بیمار متوجه آن نمی شود. مردی که مدت طولانی به یک پزشک با گردن خشک و سفت مراجعه می کرد ، تا مدتها بعد متوجه این بیماری مزمن نشد. کار افراد نقش مهمی در ایجاد تنگی شریان کاروتید دارد.

گرفتگی رگ گردن
گرفتگی رگ گردن

اما گاهی انسداد شریان کاروتید منشأ رباط ها است. رباط ها یکی از مهمترین عواملی هستند که مهره ها را به هم چسبیده اند. با این حال ، عواملی که باعث تنگی و التهاب شریان کاروتید یا کشیدگی یا پارگی در آن می شوند ، خود را به عنوان درد مزمن نشان می دهند. این اسپاسم عروق گردن و گردن معمولاً شایع است و از آن به عنوان درد شغلی یاد می شود.

درمان و پیشگیری

پیشگیری نقش بسیار مهمی در درمان تنگی شریان کاروتید دارد. به دلیل درجه عوارض ، در مورد انسداد شریان گردنی ، درمان آن طولانی تر و دشوارتر خواهد بود. درمان تخصصی تنگی شریان گردنی شامل ارتوپدی و فیزیوتراپی است. آب درمانی و رفتار درمانی همچنین می توانند به طور موثری تنگی شریان کاروتید را درمان کنند. با این حال ، پیشگیری از اسپاسم گردن رحم همیشه بهتر از درمان است. در این زمینه ، می توانیم یک جمله بسیار ساده اما سرنوشت ساز را ذکر کنیم: برای مدتی طولانی به طور مداوم کاری انجام ندهید.

بنابراین ، در اولین قدم برای جلوگیری از انسداد شریان کاروتید ، باید از طیف وسیعی از چرخش گردن جلوگیری کرد و در کارهای طولانی مدت گردن (بسته به سن و شغل) ، کارهای ساده را هر ده دقیقه تا نیم ساعت انجام دهید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ورزش گردن داشته باشید. بهتر است با یک پزشک ارتوپدی مشورت کنید. با این حال ، حتی در یک منطقه کوچک ، اگر درد گردن و گرفتگی عضلات و شریان در گردن و ستون فقرات را تجربه می کنید ، مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *