امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳


روماتولوژی | توضیح کامل بیماری مفصلی

بررسی و تشریح آناتومی مفصل آرنج

آناتومی مفصل آرنج
بررسی آناتومی مفصل آرنج
در بررسی و تشریح آناتومی مفصل آرنج ، این عضو در اندام فوقانی محل اتصال بازو و ساعد است. در این مفصل ، استخوان بازو و دو استخوان اندام تحتانی و فوقانی در کنار هم قرار می گیرند. آرنج نمونه ای از مفصل مفصلی است و محل اتصال رباط ها و رباط های مهم و عبور عروق و اعصاب مهم است.

آناتومی مفصل آرنج
آناتومی مفصل آرنج
مهمترین مشکل مفصل آرنج که باعث مراجعه افراد به پزشک می شود ، درد ، محدودیت در حرکت و تورم و گاهی کاهش قدرت ، تغییر شکل یا آسیب های خارجی آرنج دلیل ویزیت است.
آناتومی استخوان آرنج
مفصل آرنج اتحادیه سه استخوان است. در بالا استخوان بازو و در پایین دو استخوان بازو قرار دارد.
شعاع جوش در آناتومی مفصل آرنج در خارج ، در طرفی که انگشت شست در آن قرار دارد ، و زخم یا زخم ، در داخل ، در طرفی که انگشت کوچک قرار دارد.
استخوان بازو
در بررسی آناتومی مفصل آرنج انتهای تحتانی استخوان بازو در مفصل آرنج کاملاً برآمده و برآمده است. این پشته نهایی را می توان به دو منطقه کلی تقسیم کرد.
قسمت خارجی این برجستگی را کندیل جانبی و قسمت داخلی را کندیل داخلی می نامند. در قسمت داخلی کندیل داخلی برجستگی دیگری به نام اپی کندیل داخلی وجود دارد.
بین کندیل های خارجی و داخلی استخوان تغییر شکل داده و به قرقره تبدیل می شود. به این ساختمان قرقره یا تروش می گویند. سطوح قدامی ، تحتانی و خلفی قرقره با غضروف مفصلی پوشانده شده و با قسمت فوقانی زخم یا زخم مفصل می شود.
قسمتی از جوش حفره را که با تروکانتر مفصل است ، شکاف semilunar می نامند. سطوح قدامی و تحتانی کندیل خارجی کمی برجسته تر و پوشیده از غضروف است. این قسمت Chapter نام دارد و با سر شعاع استخوان مفصل می شود.
در بالای مویرگ در قسمت جلویی ، فرورفتگی وجود دارد که به آن حفره شعاعی گفته می شود ، هنگامی که مفصل آرنج کاملا خم شد سر استخوان شعاع در آن قرار می گیرد.
در بالای این قسمت در قسمت جلویی یک فرورفتگی وجود دارد که به آن حفره کرونوئید گفته می شود ، جایی که زائده فرایند کرونوئید هنگام خم شدن کامل مفصل آرنج قرار می گیرد.
در قسمت بالای تروچینتر ، در پشت ، یک فرورفتگی عمیق وجود دارد به نام استخوان الکرانون ، که زائده فرآیند الکرانون در آن قرار می گیرد زمانی که آرنج کاملاً صاف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *