امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳


روماتولوژی | توضیح کامل بیماری مفصلی

درمان طبیعی برای درد مفاصل

درمان طبیعی برای درد مفاصل

با شروع درد مفاصل ، شما می خواهید در اسرع وقت بهبود پیدا کنید. اما ممکن است شما مایل نباشید از مسکن استفاده کنید ، خصوصاً اگر نگران عوارض جانبی و تداخلات دارویی هستید. ممکن است داروها به تنهایی نتوانند کمک کنند ، بنابراین شما باید  درمان طبیعی برای درد مفاصل را در نظر بگیرید.

درمان طبیعی برای درد مفاصل
درمان طبیعی برای درد مفاصل

در این میان یخ و گرما عالی هستند ، اما تنها گزینه شما نیستند.تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی می تواند تا حدی به تسکین درد آرتروز کمک کند. در مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۳ ، محققان نتیجه گرفتند که: این روش درمانی جایگزین باعث بهبود درد و گرفتگی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا می شود. بنابراین اگر از سوزن ناراحتی ندارید ، می توانید برای این روش درمانی به متخصص مراجعه کنید. فقط بخاطر داشته باشید که اگر نتیجه گرفتید ، باید مرتباً بازدیدهای پیگیری را انجام دهید.

درمان طبیعی برای درد مفاصل

شنا ، ایروبیک در آب و سایر فعالیت های مربوط به آب می توانند انعطاف پذیری و قدرت را بدون شدت زیاد افزایش دهند و میتواند درمان طبیعی برای درد مفاصل باشد. مطالعات نشان داده است که ورزش در آب می تواند درد را کاهش دهد. بهبود عملکرد بدنی در افراد مبتلا به آرتروز اندام تحتانی. همچنین در سال ۲۰۱۵ ، محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که: یک دوره ۴۵ دقیقه ای تمرین در آب به کاهش درد در آرتروز زانو کمک می کند.

کپسایسین ماده ای است که در فلفل وجود دارد و باعث تند شدن آن می شود و همچنین در کرم ها و پمادها برای تسکین درد استفاده می شود. کپسایسین به طور موقت جهت اعصاب را تغییر می دهد. به این ترتیب درد مفصلی احساس نخواهید کرد. مطالعات نشان داده است که ۸۰٪ از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید در طی دو هفته پس از چهار بار استفاده از کرم کپسایسین تسکین درد دارند.

از گلوکزآمین و سولفات کندرویتین (هر دو در غضروف انسان یافت می شود) معمولاً برای تسکین درد و تورم مرتبط با آرتروز استفاده می شود. یافته های تحقیق در مورد اثربخشی آنها پیچیده است. اما در سال ۲۰۱۵ ، محققان دریافتند که این ترکیب باعث کاهش درد و بهبود عملکرد در افراد مبتلا به آرتروز زانو می شود. استفاده از این مکمل هیچ خطری ندارد ، بنابراین ارزش آن را دارد که امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *