امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳


روماتولوژی | توضیح کامل بیماری مفصلی

حفظ تناسب استخوان و بهداشت مفاصل با افزایش سن

حفظ تناسب استخوان و بهداشت مفاصل با افزایش سن
حفظ تناسب استخوان و بهداشت مفاصل با افزایش سن می تواند باعث بهبود سلامت عضلات و سلامت عمومی و کاهش یا کاهش اثرات پیری شود. طبق مطالعه اخیر در مورد ورزشکاران مسن که در ژورنال آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا JAAOS منتشر شده است در گذشته تصور می شد که پیری باعث کاهش اجتناب ناپذیر بدن و کاهش توانایی آن و همچنین افزایش آسیب هایی مانند کشیدگی عضلات ، شکستگی استخوان ، بیماری هایی مانند چاقی و دیابت و مشکلات استخوانی و مفصلی می شود.
حفظ تناسب استخوان و بهداشت مفاصل با افزایش سن
حفظ تناسب استخوان و بهداشت مفاصل با افزایش سن
اما تحقیقات جدید نشان می دهد عادات غذایی “تناسب اندام” و “مناسب” شامل مصرف روزانه ۱ تا ۱٫۵ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و ۶ تا ۸ گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ، به سلامت استخوان ها و مفاصل کمک می کند. میکند.
دکتر برایان جی ووپات ، جراح ارتوپدی و رئیس تحقیقات اخیر در مورد جراحی ارتوپدی گفت: “به جای اینکه دلیل از دست رفتن عضلات در سنین پیری به پیری باشد ، باید نتیجه یک زندگی کم تحرک باشد.” “
این تحقیق توصیه می کند که همه بزرگسالان به عنوان ترکیبی از تمرینات قدرتی ، استقامتی ، انعطاف پذیری و تعادل فعالیت بدنی داشته باشند:
تمرینات قدرتی به مدت طولانی باعث افزایش قدرت و توده عضلانی و توده استخوانی می شود تا ورزش هوازی. ورزش سبک تر نیز باعث کاهش توده چربی بدن می شود. تمرینات مداوم قدرتی در اندام های فوقانی و تحتانی می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و خطر شکستگی های جدی استخوان را کاهش دهد.
ورزش منظم با مقاومت باعث افزایش مصرف اکسیژن ، بهبود سلامت قلب ، کاهش تجمع چربی و محافظت از حجم غضروف می شود. به ورزشکاران مسن توصیه می شود حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته و هر بار ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش مقاومتی انجام دهند.
تمرینات انعطاف پذیری و تعادل نیز به افراد مسن توصیه می شود که دامنه حرکت را حفظ کرده و عملکرد بدن را به حداقل برسانند تا آسیب احتمالی را به حداقل برسانند. تمرینات کششی مداوم و بدون زور حداقل به مدت دو روز در هفته توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *